Välkommen till ett kostnadsfritt webbinarium Brandskydd i bostaden

Lägenhetsbränderna har enligt MSB:s statistik för 2022 minskat med 15 procent. Välkommen att medverka på vårt webbinarium om brandskydd!

Lägenhetsbränderna har enligt MSB:s statistik för 2022 minskat med 15 procent. Nu gäller det att hålla den trenden och öka kunskapen hos de boende om förebyggande brandskydd och hur man ingriper vid ett tillbud eller liten brand. Föreningen FRIS är en nationell ideell organisation med två tredjedelar av landets räddningstjänst som medlemmar.

FRIS arbetar med att på uppdrag av MSB sprida kunskap om brandskydd i bostaden. Denna
utbildning sker med stöd av Myndigheten för samhällsskydd och beredskap och utförs kostnadsfritt av Föreningen FRIS för utbildning och information inom bostadssektorn. Föreningen FRIS erbjuder både öppna utbildningar och företagsanpassade utbildningar riktade till personal inom bostadssektorn. Personalen haren viktig roll i det förebyggande brandskyddsarbetet genom att vidareinformera och arbeta aktivt i kontakten med hyresgäster och boende.

Antalet utbildningar är begränsat.

Program Brandskydd i bostaden 5 december 2023:

• Lägenhetsbränderna minskade under 2022
  • Vi presenterar en kostnadsfri film till bostadssektorns hemsidor
  • Rapport om räddningstjänstens tillsynsarbete av bostadshus
  • Storbrand i åttavåningshus i centrala Stockholm. Livräddning av 17 personer

Datum: 5 december kl. 14.00-15.30. Utbildningen genomförs som ett webbinarium ca 75 minuter.

Anmälan: Anmäl dig kostnadsfritt i formuläret nedan.

Frågor: Kontakta Gustaf Erichs tel: 0708-334363 eller info@foreningenfris.se

Ett utbildningsprojekt med stöd av MSB för att minska bostadsbränderna i Sverige

Datum:

5 december kl. 14.00-15.30