Ny brandrisk inom bostadssektorn

Välkommen till ett kostnadsfritt webbinarium om laddning av cykelbatterier

Föreningen FRIS är ett nationellt nätverk för landets räddningstjänster. Vi får varje år bidrag av MSB, Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, för att sprida information och kunskap om brandskydd inom bostadssektorn.

Vi inbjuder nu till ett kostnadsfritt webbinarium som säkerheten vid laddning av cykelbatterier. Bakgrunden är ett antal bostadsbränder som orsakats vid laddning i lägenheten.

• Storbrand i Malmö orsakat av laddning i lägenheten av ett cykelbatteri.
  • Varför blir det ett så häftigt brandförlopp?
  • Drabbad förening HSB Söderkulla berättar om sitt framtida säkerhetsarbete.
  • Goda råd från MSB vid laddning
  • Säkerhetsutrustning – laddningsskåp, laddningsväska, brandvarnare, brandfilt och släckutrustning.

Vi erbjuder flera sändningstillfällen:

• 22 oktober kl. 10:00
  • 28 oktober kl. 16:00
  • 29 oktober kl. 10:00
  • 7 november kl. 15:00

Anmälan:
Anmäl dig i formuläret nedan.

Denna utbildning ingår i vårt utbildningsprojekt som bedrivs med stöd av MSB för att minska bostadsbränderna i Sverige.

Datum:

22 oktober kl. 10:0028 oktober kl. 16:0029 oktober kl. 10:007 november kl. 15:00